Ljuvliga trots, har du något botemedel?

Jag och en kompis satt och peppade oss själva på nätet igår, vi har barn som är nästan lika gamla och nästan lika trotsiga, tror baby A leder stort, dessvärre. Till och med så dagis blev chockade av alla slag och sparkar riktade mot mig vid hämtning idag. Det är INTE okej att barn slåss och sparkas, men samtidigt måste man komma ihåg (och jag påminner mig ständigt om...) att barn är inte elaka, deras handlingar kan vara det men inte själva barnet i sig. Baby A är den mest omtänksamma, tuffa, coola brud som hon alltid har varit men trotsen ser jag som ett virus typ, det hänger i ett tag, tillbakaslag i "tillfriskningen" kan komma men det är samma tjej trots "viruset". Vissa dagar glömmer jag det, de dagar då hon spottas i håret eller skriker sitt glasspräckarskrik när jag frågar henne något eller då hon säger, "mamma jag kasta alla "pots" (OBS! Inte knark! = tops!) i toan, det funkar inte att spola nu...."
När daddy O är hemma är hon mycket lugnare, men jag får inte vara med och leka, får jag det är det bara speciella bilar jag får parkera eller en speciell mugg som jag får låtsasdricka mitt kaffemämjöölk i.
Daddy O är förvånansvärt lugn med de strider baby A påbörjar och han är världsmästare på att avleda eller avstyra utbrotten! Ibland kommer han på saker som jag nästan är lite avundsjuk på, men samtidigt så spelar vi ju för samma lag alla tre :)

Men å andra sidan de dagar då hon säger "jag har saknat dig idag" blir ännu mer speciella och när hon säger "tack för du lagat så god mat åt mig" får mig att bli stolt över mitt duktiga, snälla och uppmuntrande barn!
Hon är det bästa som hänt mig och det kommer aldrig förändras!


Kommentarer
Postat av: Emma

Caaatriiiin! Hur faan har jag kunnat missa att du skaffat blogg? :O Älskar ditt sätt att skriva på, jag fånler mest hela tiden (ofta igenkännande i trotset dock, som vi tack o lov inte ser ju mkt av nuförtiden).



tacktacktack för att du skriver igen! :D

2010-10-14 @ 19:30:10
URL: http://irrelevant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0