Jaha ja....

JAg vet inte om jag nämnt detta, men Doris har körtelfeber...  Inte den roligaste sjukdomen som finns. Idag blev hon lite värre så off we go till vårdcentralen, eller "ha! trodde du du skulle få vård"- centralen. Vi blev tillsagda, " ja det var ju en sorglig historia att Doris fått blåsor i halsen, i gommen, insidan av kinderna, tungan, tandköttet och läpparna (ungen har större läppar än Dolly Parton) och oj va jobbigt att hon magrat av, och ja ögonen som nästan är helt röda av alla brustna blodkärl ser ju läskiga ut och vad tokigt att hon inte vill äta eller dricka men gå hem och vila, det är allt ni kan göra!"
Jaha?! en treåring som inte äter, som har ont i hela kroppen och har så ont i munnen att hon inte vill dricka, allt det plus feber är det bara att rycka på axlarna åt?
Litar INTE på vårdcentralen här... men vi gör det vi alltid gör, vi ger massa vätska hemma, regelbundna panodildoser och imorrn ska jag ringa barn. Enda fördelen med att vara rutinerad på att ha ett supersjukt bar; man vet när man kan stanna hemma och när man bör åka in. och dessutom har jag direktnumret till barnmottagningen på vårt sjukhus.
Så imorrn blir det nog en tur dit....


Dagens "detta skulle jag aldrig berätta för min sambo":
Jag har handlat kläder på Polarn o pyrets MEGAREA för 3000riksdaler!

Dagens vita lögn:
Älskling jag köpte kläder till barnen på Polarn o Pyret idag.
. jaha vad gick det på? frågade mannen.
eeeh, några hundra bara! sade hon som kommer hamna i helvetet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0