It´s a bög, eh, boy!!!

Idag har vi varit på UL, tydligen det sista (hjälp)? och Baby A hade rätt hela tiden, det är en kille. Vi blev jätteglada hela familjen :-) Baby A har varit sjuk igår och idag så hon fick följa med på ultraljudet och hon fick kolla på lillebror på tv- skärmen. Men hon surnade till rejält på barnmorskan när hon sa "Det där är din lillebror" Baby A svarade "Nä, han ligger i mammas mage, jööh" Smart brud där, henne går inte lura i första taget. Hon blev så sur på barnmorskan att hon vägrade säga hej då när vi gick... Som tur var hade barnmorskan humor och tyckte Baby A var hur cool som helst!

Jo visst så det blir en liten kille som kommer i juni, en lillebryyyscha som min kära syster sa. Fast namn är vi inte på det klara med, tur att vi har 20 veckor på oss att klura!

När jag berättade för min gamla jobbarkompis att det var en kille ( samma jobbarkompis som kallade Baby A "unisex- bebis") så sa hon, "åh då har du ju äntligen en kille så då slipper ju Baby A ha killkläder" varpå jag tröttnade på hennes eh ja, vad ska vi kalla det? korkade kommentarer så sa jag," nej men va fan jag vill ju ha en bög! Då måste han ha massa rosa på sig, helst klänningar också!"
Svaret jag fick var ett kort "Ok" och sen inget mer.

Jag  uppfostrar mina barn "genusmedvetet" eller vad man ska kalla det ( tycker det låter så konstogt att säga så men det är det jag gör!) och jag tänker inte ändra på mig för att jag får en son. Snarare tvärtom, Det är fortfarande mer accepterat av en tjej att ha "lite skinn på näsan" som det så fult heter men att ha en kille som är känslig och hänsynstagande är fortfarande inte lika accepterat.

Uppfostrar jag en "lebb" och en "bög" så må det så vara, folk som ser DET som ett stort problem att deras barn är homosexuella kan inte ha många andra bekymmer här i världen...


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker att alla ska få göra hur de vill. Tids nog bestämmer ungarna sånt där själva ändå så vad spelar det för roll? Nej, bort med gnälltanter!



För övrigt tycker jag att lillebror är oerhört välkommen, jag längtar ! :D

2011-01-26 @ 13:17:43
URL: http://irrelevant.blogg.se/
Postat av: Rockabillan

Men åh vilken löjlig kommentar från arbetskamraten då...bra svar dock ;-)



Och tack! :-)

2011-02-08 @ 14:55:20
URL: http://rockabillan.blogg.se/
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

SV: Ja, men det borde väl funka lika bra med Tofulines cream cheese? Det tror jag nog! Testa och berätta gärna hur det gick :)

2011-05-15 @ 12:33:34
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Åh ul va spännande, vi ska dit på torsdag. Jag är snart i v. 20 jag med.



Lycka till med uppfostran av din pojke. Jag menar nog att att en genusmedveten icke könsnormativ uppfostran är ÄNNU viktigare för pojkar.



ha en fin dag!

2011-05-17 @ 11:08:20
URL: http://ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0