R.I.P amningen, du har varit en fin vän.

Idag är dagen då jag la ner amning. Bubbi är 3½ månad och har vägrat att amma i 1½ vecka nu, så fort han ser bröstet så skriker han, och sååå fula kan de inte vara att han är rädd för dem... Gissar på att han är lat bekväm, för let´s face it, ingen vill ju kämpa för mat om man kan få den i ett jämt flöde utan ansträngning.
Först tänkte jag slå på stora trumman och ringa amningshjälpen och så, men efter en halvtimmes pumpande fick jag ut ca 20ml.Orka.  Under denna halvtimme stod dessutom Doris brevid och sa "Du kan va bajs, bajsmamma, kissmamma. mamma du kan va bajs,, mamma mamma mamma" (typ) och Bubbi låg och gnällde brevid, När Bubbi började gallskrika och Doris hoppade upp och ned och skrek "BAAAAAAAAJS,mamma mamma BAAAAAJS" så kände jag att nej. Jag lovade mig själv att amma så länge det funkade och funkar det inte längre så ska jag inte må dåligt över det, i allafall inte så dåligt som jag gjorde när Doris var liten (pga problem med sköldkörteln kunde hon inte suga förrän hon var 3v ca och då hade vi övergått helt till flaskmatning)
Även om det känns sorgligt att this is it ( i och med att vi inte ska ha fler barn så var det här första och enda gången jag  ammade.) så vägrar jag må dåligt. Jag ska fokusera på mig själv nu. Så från och med 27e så är det LCHF och pilates som gäller, jag ska fokusera på att bli en välmåede och stark mamma.

Vilket blaj- inlägg det blev.. ja ja, ni får stå ut ;) (de få som finns kvar)


Kommentarer
Postat av: Teskedsmamman Svartlok

Tack för din kommentar... och så tråkgit att amningen är long gone...



Men det är ju de små som bestämmer... 3 st har slutat amma runt 6 mån och den siste håller på än =) Han är 14 mån och det känns både och, hade varit skönt att sluta för då kan jag testa om femal balans får väck pms:en men samtidigt så är det sista gången jag har bebis så då får han gärna amma så länge han vill!



Fast lchf har jag kört sedan i april ;)

2011-10-16 @ 17:43:32
URL: http://www.teskedsmamma.se
Postat av: Emma

Ändå skönt att du fick prova, eller? Jag tror att om du är nöjd så är Isak nöjd o då är alla nöjda, aight? :P



2011-10-19 @ 14:05:25
Postat av: JoHannah

Åh vilket härligt inlägg! Superskön inställning helt enkelt. Min tös ville inte heller suga och guuuud vilken ångest jag haft över att jag inte ammad henne längre än vad det faktiskt blev.

Det är första gången jag tittar in här, men jag kommer tillbaka :)

2011-10-23 @ 21:06:14
URL: http://barajagochmin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0