Fanta och rosé

Sitter här och provar för andra gången på Fanta och Rosé blandningen och konstaterar att, bara för de gjort en låt om det så är det inte gott. Smakar som man gjort en grogg på Marinella och Husets Vita... blä!
Kollar på en film som heter Mr. Nanny, med Hulk Hogan... Antar att den kom direkt på video och direkt i 10kr- lådan. 
har just kollat runt på tradera efter en ny jacka till baby A att ha på dagis, hittade en brun jacka och en orange windstopper fleece, hoppas jag vinner dem!
Baby A:s pappa HATAR orange och brunt och han hatar färgerna ännu mer ihop, men det skiter jag i!

Idag var vi på stan och fikade med A:s mormor och hennes äldre kusin och när vi gick och köpte glass till henne frågade killen i kiosken om A var en tjej eller kille.
Jag svarade att hon var en tjej och han svarade "coola bruden med bilar på tröjan!" (varpå A svarar "Nä dä ä bussen" )
Sedan bad han om ursäkt för att han trodde att A var en kille från början och såg uppriktigt generad ut. Varför?
Jag tyckte det var fint av honom att fråga, de mesta tror att A är en tjej eller kille utifrån klädvalet (!) just den dagen och sen kör de på sitt "hon" eller "han" utan att fråga. A brukar rätta de som säger fel!
Men jag sa till "farbrorn" i kiosken att jag tyckte att det var fint att han frågade.
Sen tänkte jag vidare, varför skulle jag bli förnärmad? Om någon frågade mig "ursäkta, är det ett barn eller alien du har i vagnen?" då hade jag blivit sur, faktiskt!
En del verkar tro att allt hänger i kläderna så A:s klädval idag var baggyjeans och me and i- tröjan med folkabussarna och hon vet att hon är en tjej och jag vet det och alla som behöver veta det vet!
Jag lär min dotter att vara stolt över att vara tjej, precis som jag skulle lärt min son (om jag hade nån) att vara stolt över att vara kille.

Sen fick jag höra kommentaren" men tänk om hon blir lebb!" när jag förklarade att hon leker mest med lego, bilar och flygplan. Ja, och? Hon kan lika gärna bli hetero? och jag tror faktiskt inte att den sexuella läggningen utvecklas olika beroende på vilka leksaker man leker med?
mitt svar var " jaha då får jag väl åka med henne till Storken (fertilitetsklinik i Danmark) om jag vill ha barnbarn" och där dog den diskussionen!


Nu ska jag ta och sova! Imorrn ska vi träffa mormor och kusinerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0