Jo men våren är ju på gång iallafall....

Jag har valt att inte skriva nåt i bloggen på några dagar för jag har varit extremt tjurig och gnällig (i mina mått mätt) och tänk att sånt ska jag ju inte skriva i bloggen.
Sen kom jag på att det är ju MIN blogg, min chans att ventilera utan att bli avbruten av ett "men det ordnar sig nog". Så nu jävlar, här kommer the motherload av gnäll, håll i hatten!

Jag vet inte om jag skrivit det här förut men vår lägenhet är mögelskadadbig time och luktar blöta tidningar, det bor vi i dagligen, hyresvärden värgrar göra nåt åt det utan säger typ "gillar ni det inte så flytta". Det är det vi försöker göra nu, flytta. Men till VAD? Vi står i 4 bostadsköer där jag aktivt söker lägenheter men på varje lägenhet står det "uthyrdes till annan sökande"

Jag ringde hyresvärden och förklarade läget och sa att Baby A 2½ år mår skit i lägenhet, likaså jag och sambon. Baby A har dessutom fått problem med luftvägarna och tar astmamedicin, vi ska på koll igen när vi flyttat och se om hon behöver den då med eller om det bara är på grund av lägenheten. Hon jag pratade med skulle se om hon kunde lösa så vi kunde få lite förtur.
En vecka gick och jag hörde ingenting så jag mailade henne (ringde och frågade efter mailadressen direkt till henne) och fick svar från en annan tomte där att, nej ingen förtur ges. Detta var hon stenhård med och visade non pardon. Den andra tjejen som jag pratade med i telefon går inte att nå...

I lägenheten vi bor i nu kan vi inte ha kläderna i garderoben för att det luktar mögel och kläderna blir fuktiga av garderoberna, så vi har byråer med kläder i och vi bor tre pers på 69kvm så vi har inte alls mycket space.

Så ser vårt läge ut, och det har stannat där sen september.. Jag gör allt för att lösa det, typ prata med hyresgästföreningen, lämna in en anmälan till Miljökontoret, hota med att ringa lokaltidningen om den nuvarande hyresvärden inte fixar det här snart!
Vi har ingen ventilation i lägenheten heller utan vi får öppna korsdrag för att ens få in nån luft så hela vintern har vi haft mellan 14- 16 grader inne.

Det som gör mig mest orolig är att från och med juni kommer vår lilla bebis och hur ska det gå med de små sköra lungorna i denna lägenhet? Jag börjar nästan gråta bara av att skriva det.
Och Baby A min älskade tjej, som hostar hela nätterna och har fått en lila ton under ögonen, som är typiskt för astmatiker.

Så det går det mesta av min energi åt till, det och en febrig BAby A och studier.

Jag skulle vilja att allt löste sig och vi fick ha en lugn och bra period ett tag för det har hänt så mycket de senaste 2 åren så det är helt sanslöst. Jag behöver andas ut, hela familjen behöver andas ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0