Duktighetsfaktorn är inget för mig!

Något jag inte står ut med och kommer nog aldrig göra är dessa kommentarer om hur "duktiga" vi tjejer är när vi sköter hemmet.
typ "idag har jag haft maginfluensa och nästan svimmat men jag passade på att putsa fönstrena och skrubba toan med tandborste. Sa jag förresten att jag gjorde en Porter- stek också med hemmagjorda kroketter?" och sen blir kommentaren från nån: "vad duktig du är, gumman! fortsätt vara sådär bra!" Och jag känner mest, är du duktig eller vansinnig om du fixar och trixar och pysslar och donar när du kanske egentligen borde ta det lugnt eller mysa med sina barn?
Jag städar väl också men herregud, är jag sjuk eller trött så skiter jag i det just då, vill baby A leka istället, då gör vi det!
Jag tycker inte såna självuppoffrande människor är ett dugg duktiga, snarare puckade!

Kommentarer
Postat av: Smidge

Nej, vad är det för mening med ett välstädat hem om man inte kan LEVA i det riktigt ordentligt? Jag kör efter principen "hellre lite skit i hörnen..." eftersom jag själv mår bättre då. Och är inte det et viktigaste?

2010-11-14 @ 20:54:11
Postat av: Tankgirrl

Jag håller med helt och hållet! Upptäckte idag att det fanns en tråd på familjeliv där man gjorde checklistor på vad de skulle hinna med att göra varje dag i hemmet ångest

2010-11-15 @ 16:48:12
URL: http://orafflandemeningslosheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0