Arbetsfördelning....

Bakgrundsfakta: Jag pluggar heltid dvs. 40 timmar i veckan, sambon jobbar 25timmar/ vecka. Jag lämnar Baby A, han hämtar. Jag storhandlar 2 gånger i månaden, han småhandlar om det behövs något extra eller ifall typ mjölken eller toapappret är slut.
Jämlikt, ja hyffsat! Sen kommer vi till städet....
Han diskar och rensar kattlådan. PUNKT that´s it, das is alles. Och innan jag blev preggo var det jag som rensade lådan.
Jag dammsuger, svabbar, tvättar, plockar, viker, torkar av, dukar fram och lagar ALLA mål mat. Förr körde vi att sambons lediga dag så skulle han laga mat, men jag är trött på klämmackor och pizza...

Idag skulle han ha diskat. idag när en kompis till mig kommer så står monsterdisken från itörsdags och fredags på bänken och köket har en arbetsyta på 0.01kvm, vad gör han då? JO DÅ TAR HAN SOVMORGON, fast det var MIN TUR!!!
Så nu har jag diskat och tjurat och martyrat mig, och han sa typ "okej men ha det så bra, syns ikväll. puss" GRrrrrrrrr!!!!

Jag ska skaffa en flickvän istället, hon kanske förstår mig bättre? Eller hemhjälp? ååh en hemhjälp fan va nice....


Kommentarer
Postat av: Joel

eller diskmaskin... ;)

2011-01-25 @ 15:32:31
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0