Vad man kan göra en sjuk- dag!

Jag har blivit portad från lekrummet/ vårt sovrum för att dotter "fattist vill vara ifred, jöö" så jag har suttit och pluggat lite, tjurat lite (Linda! jag behöver ditt jävlar- i - mamma!) och suttit i påhoppstrådar forumtrådar på FL där diskussionen gick från att det var fel att dagiset gav en vegetarian  kött till att "alla barn som äter vegetariskt blir psykiskt misshandlade?
Diskussionen blev som vanligt en "men duuurååå?"- diskussion och på kommentaren " personangrepp brukar människor ta till när de har slut på argument" fick jag svaret "håll käften och käka en morot, jävla veggo" Då svarade jag att jag äter kött och då fick jag kommentaren "men varför är du på deras sida då?" vafan finns det nån jävla uppdelning mellan köttätare och cegetarianer/ veganer? Jag såg det mer som öppna/ toleranta/ respekterande VS trångsynta/ icketoleranta/ respektlösa? Men men vad vet jag!
La ner diskussionen för tillfället men tänker sååå gå in där igen!

Trådstartaren hade skrivit att hon var besviken på sonens dagis för att han fått kött när hon sagt till och skrivit att de är vegetarianer. Hon blev ledsen och besviken och personalen gick till försvar och sa att ETT barn kunde inte få specialkost OM det inte gällde allergi eller religion som jag förstod det.

Jag tycker att religion är en ÖVERTYGELSE precis som att vegetarianism är det, hur tänker ni?

Dessutom ansåg en del att mamman kränkte sin sons rättigheter till att själv välja mat och att det var "psykisk misshandel", väldigt spännande.
Då måste ju köttätare tvinga sina barn att äta kött och det måste ju också vara psykisk misshandel? men nej nej för majoriteten äter kött. whaaat?!

jag hatar "majoriteten tycker..."- argument! Lär er att tänka själva ffs! Folk tar till det när de känner att deras argument inte håller, enligt mig.

Och barn KAN inte bestämma själva vad de ska äta, fullt ut, de kan vara med och påverka valen till viss del men inte helt och fullt för antagligen skulle det bli godis, popcorn, chips, mackor, o´boy eller vad nu barnen tycker om.

"men alla barn älskar ju köttbullar" var något av argumenten, och ja det kanske de för, men de gillar även snö, sand begagnade upphittade tuggummin och godisbitar och snorkråkor, ska de få det till lunch eller kvällsmat då?

En diskussion som kunde vara stöttande eller upplysande (t.ex. hjälpa TS att gå vidare så hon kunde känna sig respekterad) blev bara bajs, en sandlåde diskussion där människor skönk till en nivå som inte ens barn skulle ta till.

SÅ JÄVLA TÖNTIGT!!!!

men ack så underhållande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0